Scary.

Förut idag kring kvart i ett hände något. Dörren till lägenheten öppnas, eftersom jag ligger kvar i sängen så frågar jag Elin vem det är. Hon har aldrig sett människan förut. Försöker förklara för den här killen att han har kommit fel och att han ska gå och frågar vem han letar efter. Han säger ingenting utan kollar bara jättekonstigt på oss och ser ut att vara på väg att klättra upp i sängen.

Till slut får vi ut honom ur lägenheten, jag blir orolig och ringer polisen. Killen står kvar utanför dörren i typ en timme innan han går därifrån, under tiden går han regelbundet till våran dörr och rycker i handtaget/plingar på, samma sak hos en utav grannarna. Jag vill nog inte veta hur mkt han druckit/tagit men den killen var rejält jävla påverkad.

10 minuter efter att han gått, DÅ ringer polisen och informerar att de inte skickat en bil. Jo, vi märkte ju liksom de.
Och vad milla ska få höra det här sen, det var hon som lämnade öppet imorse och senast igår sa jag till henne: "jag låser alltid, man vet ju aldrig vem som får för sig att gå in"  Det som gör det hela ännu fulare är att milla imorse skickade sms till Elin om att en kille låg och sov i trapphuset, men hon tänkte inte på att låsa dörren iaf.

Visst, denna gång gick ju allt bra men jag kan inte låta bli att leka med tanken på vad som kunnat hända. Vårt beteende när han var inne i lägenheten kan ju ha varit avgörande också? Fulla människor är oförutsägbara.


Kommentarer
Postat av: Mammi!

Hade mått bäst om jag inte hört det där men nu gick det ju bra, kram kram

2008-12-28 @ 18:20:17
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0