2½ timme kvar.

Snart får jag gå hem, jag vill ha kvällsfika och sedan vill jag sova. Trodde även att det var torsdag idag, lite dagvild sådär, helt ologiskt också eftersom jag tyckte att det var måndag igår!?

Sitter och läser om Ipred-lagen, det förstå målet har nu lämnats till domstol. På 1 dag liksom, tänk ifall det kommer in 1 nytt varje dag, undrar vad det kostar staten? mer än det skadestånd som den skyldige ska betala? isf kan dom ju ge pengarna till bolagen direkt. Bara jäkligt störande att de lägger ner resurser på en sådan sak som fildelning när det finns saker som väldtäkt och misshandel som man enligt min mening kan lägga statens värdefulla pengar på istället, en ordentlig utredning åtminstonde istället för att fallen läggs ner? Men det är tydligen viktigare att miljardbolagen ska få sina pengar än att vi människor ska känna oss säkra när vi till exempel går hem på kvällarna/nätterna? Det känns ju väldigt logiskt.

Kommentarer
Postat av: rebecca

haha håller helt med!

2009-04-01 @ 21:22:58
URL: http://detications.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nar ar yran? vet inte om jag ar hemma i tid tills dess...

2009-04-02 @ 09:18:57
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmmm.. vet inte om jag ar hemma da.. aker nog tidigare an sa.. har lite svart att fa ledigt fran jobbet.. :(

2009-04-02 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0